Скрипторий: Elemental confluence (divine mysteries) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Spell - elemental confluence (divine mysteries)

Назад к списку всех объектов Divine Mysteries
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Spell - elemental confluence (divine mysteries)

Elemental Confluence 3
Spell 6
Source Secrets of Magic
Traditions arcane, primal
Spell List elemental
Deity Valani
Cast 3 material, somatic, verbal
Range 60 feet; Area 10-foot burst
Duration sustained up to 1 minute
You conjure four types of elementals who combine forces to form into a chaotic storm. The confluence has AC 28 and 120 Hit Points, weakness 10 to area effects, and immunity to bleed and poison. Creatures can move through the confluence; creatures within the confluence are concealed, and all creatures outside the confluence are concealed to creatures within it. When you Cast or Sustain this Spell, you choose up to two different types of elementals to act.
You can swap in a metal elemental, a wood elemental, or both in place of the standard elementals.

Secrets of Magic

  • Air ( air, electricity) The elemental looses a bolt of electricity from the confluence, dealing 4d4 electricity damage to creatures within 20 feet of the confluence, with a basic Reflex save. This doesn't affect creatures that are completely inside of the confluence.
  • Earth ( earth) The confluence gains a +2 circumstance bonus to AC and resistance 10 to all physical damage (except adamantine) for 1 round.
  • Fire ( fire) Flames roar through the confluence, dealing 1d6 persistent fire damage to those partially or entirely inside the confluence.
  • Water ( attack, water) The elemental expels a powerful jet of water. Attempt a ranged spell attack against a target within 60 feet of the confluence, using your spell attack roll modifier. This attack ignores concealment granted by the confluence, and the elemental gets a +2 circumstance bonus on the spell attack roll against a target inside the confluence. The water deals 4d6 bludgeoning damage on a hit (doubled on a critical hit). This attack doesn't count toward your multiple attack penalty.

Rage of Elements

  • Metal ( metal) The elemental flings shards of metal through the confluence, dealing 2d6 slashing damage to those partially or entirely inside the confluence with a basic Reflex save. A creature that critically fails also takes 1d6 persistent bleed damage.
  • Wood ( wood) Roots and stumps grow, making ground in the area difficult terrain.